Page 23 - Korkuteli Burada Dergisi - Ekim 2017 - Sayı 4
P. 23
rum. Şu şekilde bir değişiklik var: Kala-
balıklaştı. Benim çocukluğumun geçtiği
dönemlerde burası gerçek manada bir
kasabaydı. Sıcacık, sevimli, bahçeleri
evlerinden daha çok olan ve oralarda
sebzeler, meyveler yetiştirilen, hala o
domates, biber ya da salatalık kokuları
burnumdadır. Şimdi doğal tarım diyoruz
ya, biz o zamanlar bunu yaşıyorduk.
Çünkü her bahçenin küçük bir evi
vardı, o evde yaşayanlar yiyeceğini o
bahçeden karşılardı. Şimdi burada tica-
ret gelişti. Bahçeler arsa oldu. Arsalar
apartmanlara dönüştü. Bu da ticareti
arttırdı. Ve aslında Korkuteli’nde birçok
insanda gelir kaynağı oldu. Ama şimdi
dönüp baktığımda her yerde bir anım
var ve o anılarımın üzerinde bir bina
var. Açıkçası böyle çelişkiler içindeyim
ki.. Hani bir yandan iyi bir yandan…??
neye çıkıyor olmak hem benim hem de Seyircilerden de aldığım tepki doğrultu-
Bir de çocukluğumda sinema salonumuz tiyatromuzdaki dostlarımız için büyük bir sunda, en sondan geriye gidersek Huy-
vardı ilçemizde. Hala aklımdadır. Gezgin ayrıcalık. suz’daki rolüm, Tarla kuşuydu Jülyet’teki
guruplar gelirdi. Turne gurupları. Okulda Jülyet, Geç Kalanlar’daki Anne rolü,Car-
öğretmenlerimiz götürürdü bizi oyun- Dilerseniz biraz da oyunlardan mela, yıllar öncesindeki Aşk Grevi’nde
ları izlemeye. Beklerdim; oyun sonunda bahsedelim. Şehir tiyatrolarının Doğu Tanrıçası derim.. Aslında hiçbirini
oyuncularla tanışayım diye. O bambaşka sahneye koyacağı oyunlarda unutamıyorum. Hepsi bende iz bırakmış,
bir heyecandı. Belki de şimdiki hayatımın neler var? hepsi benim aslında. Bende olanla birlik-
şekillenmesinde etkili olmuştur. Sine- te o rolleri canlandırdım.
ma salonu daha sonra düğün salonuna Biz bu yıl yeni sezon için Nazım Hik-
dönüştürüldü. Dileğimiz sinema salonu, met’in Kafatası adlı oyununa çalıştık Engin Rolden role geçmek zor
tiyatro salonu gibi alanların artmasıdır. Alkan’la birlikte. Engin Alkan hatırlarsınız, olmuyor mu?
Buranın kendi kaynaklarından beslenen geçen yıllarda Huysuz ve Tarla Kuşuydu
bir belediye tiyatrosu neden olmasın? Jülyet adlı oyunları yönetti. 14 ayrı oyu- Her oyun için bir prova süreci olduğu
numuz var. Geç Kalanlar 4.sezonda oy- için prova sürecinde roller oturtulmuş
Şehir Tiyatroları Sanat nayacak. Oyun içinde oyun, Necip Fazıl oluyor. Siz siz olmaktan vazgeçğinizde
Yönetmeni Mehmet Özgür’ün Kısakürek’in Para adlı oyununu Özer başarı da peşinden geliyor.
kız kardeşisiniz. Sanatçı bir Tunca yönetti. 6 tane çocuk ve gençlik
aileden gelmektesiniz. Millete tiyatro birimimizin oyunu; 2 tane de Tiyatro severlere söyleşimizin
mal olmuş bir sanatçının kukla tiyatrosu birimimizin oyunu bulu- sonunda neler söylemek
kardeşi olmak nasıl bir duygu nuyor. Zaten bilinen bir şey ama tekrar istersiniz?
okurlarımıza aktarır mısınız? hatırlatmak isterim; AŞT bünyesinde iki
birimimiz daha var. Kukla tiyatrosu ile Korkuteli bir belediye. Daha önce gidip
Çok gurur verici. Bunu sadece ben değil, Çocuk ve Gençlik tiyatro birimimiz. gördüm Alanya’da bir örneği var: Alanya
ailemin her üyesi yaşıyor. Burda doğup, Belediye Tiyatrosu. Neden Korkuteli
büyüyüp, belki insanların aklına gelme- Başarılı bir tiyatro için de böyle bir tiyatro kurulmasın?
yen bir durumdur bu. İnsanın kapasitesi sanatçısısınız. Bundan sonraki Korkuteli Antalya’ya çok yakın bir ilçe.
yeterli ve yeteneğe sahip akla, onu yöne- planlarınız nasıldır? Hep tiyatro Oyunlarımıza gelsinler. Toplu organi-
tecek mantığa sahipse bir yerlere emek mu devam edecek yoksa gelen zasyonlar yapsınlar. Çünkü, tiyatro hem
vererek gelebilir diye düşünüyorum. tekliflere göre farklı düşünceler çocuk hem yetişkin dünyasında başka
Bunun da en büyük örneği Mehmet olabilir mi? kapılar açıyor. Olumlu manada değişen
Özgür bence. Biz 25 öncesinde tiyatro ve dönüşen insanlar oluyorlar. Sadece
yaptığımız için, zaten adam çok iyi oyun- Benim için ‘’ tiyatrodan sonra’’ diye bir izleyiciler için değil biz oyuncular için
cuydu. Bunu ben biliyorum. Benim gibi şey yok. Tiyatro hep var. Olmalı da. Ti- de böyledir. Tiyatronun binlerce yıldır
sahneye çıkan diğer arkadaşlarım da yatro yaşam biçimi. Böyle olduğu için de devam etmesinin, tükenmemesinin ne-
biliyor. Türkiye biliyor. Aslında Dünya her zaman var, ama sinemaya da bir göz deni de bu. Çünkü insanı görüyorsunuz.
biliyor. Özellikle Emin Alper’le yaptığı kırpıyorum.. Şöyle karşıdan, uzaktan… İnsan oyunda kendi duygularını, hislerini
filmler Venedik’te, Japonya’da ve davranışlarını görüyor orda ve yüzleşiyor.
birçok yerde gösterime girdi. Artık Pek çok oyun geldi geçti. Sizi en Bunun yerine hiç bir şey koyamazsınız. O
O’nu dünya sinema ailesi de tanıyor. çok etkileyen rol hangisidir? yüzden bol bol gelsinler.
Dediğim gibi öncesinde de O’nunla
sahneye çıkıyor olmak ve hala sah- Aslında hepsini çok severek oynuyorum.
23